>

Jumaat, 18 Februari 2011

Kes Curi HandPhone


Pada hari Isnin yang  lepas, 16 Feb 2011 :




_4:30Pm _Huda,baru sahaja selesai sembang panjang dengan En suami . maklumlah seharian sebok dengan kerja masing2..rindu yang membuak2 menjengah sebentar.lagipun huda baru sampai pagi tu ke opis dari kampung..perasaan penat itulah yang huda luahkan pada En suami.saat demi saat.minit demi minit..gurauan  senda dan bebelan pon berakhir dan huda dengan tergesa-gesa minta izin En suami untuk sambung kerja semula..telefon ditangan berbunyi  pendek menunjukan batery telefon perlu di charge semula..lantas tanpa membuang masa Huda meletakan punat charger ke lubang hp huda di belakang meja yang kosong port yang selalu kami guna untuk charge hanphone masing.


5.00PM - Huda tergesa-gesa mahu pulang ke rumah sewa dengan segera kerana seharian tidak cukup tidur.
memang penat..tak mampu nak melayan mata yang asyik nak katopp je dari tadi..nasibbaik kerja melambak.. boleh lah coverr..dan kemudian selepas kemas2 meja asingkan file dan shutdown pc huda terus capai beg tangan dan beg galas huda terus balas..siap ucap selamat tinggal kepada staff2 yang lewat balik kerja time tu..bila dah sampai dalam bas nak balik rumah baru huda tersedar yang Handphone huda tiada dalam gengaman dan juga beg..



So takpela Huda assume Hp tu takda siapa nak usik.sebab sebelum tu memang huda selalu tertinggal hp jugak kat office..esok datang still ada di tempat yang sama.. fikir macam tu jela nak bagi sedap hati. dan Jangan mudah buat assumption bahaya!!



tepat pukul 6 huda pun dah sampai rumah. sebelum naik ke rumah tu nampak public phone di tepi kedai makan..(sebelum ni tak pernah perasan pon) ahhahaha..pergi kat situ.capai gangang letak duit Rm o.5o dan dail nombor 014-740***1  nombor sapa lagi.. En suami lakan.. nak bagitahu kat dia yang huda tertinggal hp di opis..telefon 3 kali tak berangkat..uhuhuh..tido la gamaknya tu..:):) takpelah besok pagi2 huda inform kat En suami je.



Semalaman tanpa suara En suami untuk teman beraduku...uhuhuhu



Besok paginya sesampai huda di office dengan penuh ceria sebab dah cukup tidur nihhh..letak2 beg dan terus ke meja belakang untuk mengambil balik hp huda dan dalam benak hati ( mesti banyak misscal dari En suami) eheheh..yela huda tak inform langsung kan..opsss acctually huda try untuk inform okehh..abang je yang tak jawab. tup-tup tgok kosong kat atas meja tu yang ada ada plastic deliveri pos laju jah.. aisshhh.. tak boleh jadi ni..ada orang try main sorok2 ka ngn hp Huda tu.. takpela.. mungkin ada staff yang tolong simpankan, lepas sorang2 huda tanya
kak Ina: orang pertama yang huda tanya.

huda: akak ada nampak tak hanphone huda
k' ina: tak nampak la huda kak ina balik awal. munkin ada orang tolong simpankan dulu kot.
(hati huda mula dah tak sedap) boleh jadi kot..

huda: kak liza ada nampak tak huda punye handset atas meja tu semalam.
kak liza: ada semalam dalam pukul 730, akak balik lewat..dan telefon tu ada lagi, nak sentuh handphone orang kak liza tak berani la huda~...uhuhuuh..macam tu pulak..

pastu tak pueh hati kal ayu n yati, derang tengah ontheway ke office punye tak sabar nak tnya.."ayu semalam balik awal jugak la kak huda" ouchhh ~~ orang ke tiga pon tak nampak..

lepas tu abg azrul masuk dengan ain..soklan yang sama huda tanya.. jawapan still sama." semalam abg azrul ada nampak" nak simpan takut huda patah balik ambil handphone tu..so biarkan jela"


sampai pukul 1200 orang yang last masuk huda tunggu..sapa lagi boss la kan..masa tu hati tak berdebar sangat...sebab dapat positif think dari kak ina.." takpela huda mungkin lingam yang simpan kot" tunggu je la jap lagi"..dalam hati huda kalo nak simpan nape perlu dengan charger skali(sungguh tidak logik) takpela.. huda kena banyak positif..mana tahu mungkin ada kat lingam tolong simpankan or whatever.. dan..
jawapan yang lingam bagi sangat2 membuat huda tak keruann ,,dia  tak simpan pun handphone tu untuk huda......dammmmmnnnn it.......~~


 so memang ada seseorang yang telah mengambil handphone tu..
terus bergegas ke HR bagitahu kata nak tgok cctv sebab ada kecurian hp..tapi malangnya..bos hr tak masuk lagi or masuk meeting..dah tak dengar dah ape yang hidayah tu bagi tahu.." so macam mana huda nak buat ni" hidayah suruh tanya dengan programmer En kumar. terus jumpa Lingam bagi tahu pasal huda nak tengok cctv" rupanya lingam dah pun contact Mr Kumar. cepat sungguh mereka2 ini nak menolong huda. Alhamdulilah dapat kawan2 yang baik dan bersungguh-sungguh nak menolong huda.

dan
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
I really want to go back home this week ;'(
 
kena sambung sampai balik ke kampung semula....
 
 
jumpe lagiiiii........ :)

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...