>

Selasa, 29 November 2011

cuti sekolah ...Huda pon bercuti..yehaa


Assalamualaikum...dan salam sejahtera ..hari ni genap dua minggu cuti sekolah bermula.. begitu jugalah dengan huda hampir dua minggu dirumah abah menunggu detik baby keluar saje lagi..hari ni sehari due "terover" eheheh...mengusung la perut kesana dan kemari lagi..wauweee..mungkin hikmah yang tersirat huda tak tahu..mungkin baby nak bagi mama dia rest cukup2x..lepas ni "selamat berjaga malam mama n baba" huk2x...bayangkanlah nanti..eheh..macam mana pon mama sayang baby..semoga baby keluar cepat2 n sihat2 saja ye..

Sepanjang huda berada di rumah abah ni..ada cucu2 abah yang turut serta tinggal disini.. Almaklumlah cuti sekolah yang panjang...anak abang huda yang sulong seramai 3 orang dua perempuan dan seorang lelaki...penat juga melayan kerenah anak2 buah huda ni..macam2 permintaan macam2 kerenah ada yang nak menolong ada yang rajin menolong utk memungah..aduhaiii..bangun2 tidur terus menghadap televisyen..sampai nak tidur pun tak henti2 lagi dengan cerita yang ditotnton..cerita apa lagi kan..cerita kartoon la..sampai mak buahnye ni tak sempat nak tengok cerita lain.. kadang2 tu kena sorok alat kawalan jauh tu..eheheh,,,kalau tak bagi tengok ada pulak kerja lain yang nak dibuat..ehehe terselamat la sekejap dari saban hari mengemas rumah dengan memberi "remote" itu kepada mereka..

Kalau zaman kita dulu..memang berlain sangatkan..cuti2 sekolah macam  ni ada je xtvt yang nak dibuat..main masak2x dengan kawan2..main rounders..main tepuk gambar..aishh macam2 la permainan yang boleh dimain ketika itu..sampaikan nak makan tu pon kena panggil dan kena marah dengan mak.tapi zaman sekarang dah lain..budak2 sekarang macam dah pasif asyik menghadap tv dan internet sahaja..almaklumlah dunia sekarang macam2 kejadian yang berlaku.di cetuskan dengan anasir2 penculikan kanak2 yang sangat berleluasa di media2 tv saat ini.dan ibu bapa mengambil jalan yang.lebih selamat iaitu menghidangkan xtvt televisyen dan internet sahaja dirumah..

Bagaimana pula dengan keadaan  anak2 huda nanti ye..makin takut dengan masalah2 sosial yang berlaku pada zaman yang serba teknologi ini....mudah2 doa ibu dan usaha ayah membentuk dan  menjadikan anak2 yang sempurna cerdik aqal serta soleh dan solehah berterusan hingga akhir hayat...




p/s (dah mula terasa naluri seorang ibu membenih dalam jiwa) ecewaaahhhh

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...