>

Selasa, 23 November 2010

~3 Hari Terperap~tp bestt!!




Entry kali ni paling best..(syok sendiri) wakakka..!! ehehe..
Sbb aku nak cite pasal first time aku ke penang bersama En suami..





Bulan ni aku cuti lama skit..smua skali 9 hari termasuk sabtu ahad.. cuti cuma dua hari je.cuti umum satu hari dan cuti sabtu ahad.yang berbaki 2 hari lagi tu aku mc ngeh3x......







Siap tolong mak masak n makan tghari lagi..mak bekal kan kueh loyang kat kami..fresh made by 'MIL'..untuk raya hari akan datang...rajin sungguh dalam kami tengah siap2 tu..sempat lagi nak buat kueh karas lak pas tu..peberet gak tu..;) cume tak sempat nak menuntut wat kueh tu lagi.. insyaALLAH lepas ni ye mak.! eheheh.. nak belaja buat kueh karas yang sedap tu..








Bertolak dari rumah mertua pon dah pukul 12 tghri..sampai di Penang lebih kurang pukul 2 ptg.. terus check in kat Hotel Good Hope inn Gurney..second time selepas 2 bulan berkahwin dapat privacy sendiri dengan suami!! wahhh bestnyee~~ eheheh..masa untuk berdating dengan suami lah pulak kan ,..eheheeh...juga masa untuk hilangkan stress penat bekerja..kami ambil masa untuk rehatkan badan tu pon kejap je..sebab pukul 3pm suami dah kena masuk keja balik..kalo la dapat aku stop kan masa time ni kan best..eheheeh..berangan sangat!!...ahakss
Selepas peluk cium dan lambai suami pergi kerja kat muka pintu..... tinggal la aku sorang2x balik dalam bilik .. tp tak risau dah..sbb aku tak mimpi!! dan memang aku kat penang skrg..Alhamdulilah...dekat ngn suami buat aku lebih gembira. ^_*



Sementara nak tunggu suami pulang pukul 11 malam..aku mandi, aku solat zohor,aku tengok tv,aku tidur,aku bangun lagi,aku makan kuih loyang tu, aku tidor balik,aku bangun mandi solat asar, pastu tgok tv, aku makan lagi kuih loyang lagi,..tu jela keje yang mampu aku buat..ehehe..tuptup . suami aku balik awal rini...siap bawak balik bihun tomyam lg ..sedap nye!!! memng perut dah berkeroncong dari siang td lagi....aku g tau dah separuh aku makan kuih loyang tu kat en suami..lapar~~ nak turun tak tahu kedai kat mana..En suami kata ciyannyee n say sorry..sambil tersenyum kami makan bersama2 tomyam yang sedap itu.. ^_* slurrrpp~~






<<<<<>>>..en suami keje kol 7pg dan balik pukul 3ptg.. pukul 6 aku dah bangun .gerak en suami..bestnye tgok en suami tido.macam tk nak gerak je..aishhhh..tak boleh! tak boleh! lepas mandi n solat berjemaah aku buat air kopi yang en suami bawa dari rumah..tu je bekal lapik perut utk en suami dapat aku sediakan..maklumlah kat hotel. ikutkan hati nak aje aku wat meekari ke..nasi lemak.ke..ehehehe =) =) nak rajin2 je utk en suami~~






selepas melambai en suami kat muka pintu..aku pon tak tahu nak buat apa..nak tido tak ngantuk!! tgok jela tv pastu makan kuih loyang yang ade tu..nak kuar tak berani~last-last tertidur jugak aku!!!...ehehehe..tuptup bunyi tepon en suami call kata nak balik 1/2 jam lagi..pastu tanya aku nak makan ape..:):) aku jenis yang tak cerewet bab makan ni..ape yang orang bagi aku makan aku makan jela.. tk banyak complaint!! aishhhh... untung en suami..ehehehe ;P
setengah jam berlalu ketukan di pintu buat aku tersentak..senyum terukir di bibir..en suami pulangg hoyeahhh!!~~~aku buka pintu smbil melempar kan snyuman buat orang yang aku cinta..dalam hati berbunga-bunga.. (dan aku masih lagi berada dalam bilik selama 48 jam tidak keluar kemana-mana)Percayalahh..^_^






Hari ketiga en suami kerja petang pukul 3..esok awal2 pagi kami dah nak checkout balik kampung untuk sambut rya korban..dan akhirnya aku keluar jugak dengan izin en suami petang tu..jalan-jalan kat pantai.tp kejap je..sbb hujan lebat..en suami call tnya aku kat mana.rupa2nya en suami balik awal rini..eheheh..dengan segera aku bergegas pulang..aku siap tapau kan ketioew goreng n milo panas lg! best2x....
Masa untuk berehat sebab esok pagi2 dah kena balik n beraya di rumah mertua....
ta
ta........ ;)

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

wah best lah..!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...