>

Selasa, 23 November 2010

Abang Datang ^_*


Bangun pagi dengan kepala yang terasa sangat berat..aishhh!! kenapa pulak ni..aku tahu mungkin aku nak demam hari ni..tapi aku malas sangat nak layan!!lepas solat subuh.aku masak nasi goreng n air radix buat abah kemas rumah manakala kekty plak basuh kain..badan memng rasa berat sangat-sangat!! aku terus masuk bilik dan tak sedar diri...........ZZzzzzZZZZ la tu ..eheheh


tiba-tiba aku tersedar, Abang dah berada disisi..asihhh~~mimpi lagikah aku ni!! walaupun aku berat nak bukak mata..aku gagahkan juga.tp tak boleh, entah benda apa yang menyekat mata aku ni...aku tahu lama suami disebelah aku..abang pegang tangan aku..abang berbisik perlahan~~katanya ayang panas.. abang pegang dahi aku..pon panas.. kompem aku demam! aku tak berdaya nak sambut suami aku pulang kali ini..abang suruh aku rehat je..jgn bangun katanya~ aku sempat bertanya abang sampai pukul berapa tadi.." abang smpai pukul 930 td balasnya"...sementara abang ke depan bagi tahu aku demam pada abah..aku dengar suara mulus dari dalam bilik*****ye!!! memang aku demam***


aku amik masa untuk kumpul tenaga semula bangun dari katil..en abang sampai tertidor :)..sian abang getus ku..sabar sangat dengan aku!! aku terus melihat jarum jam di dinding menunjukkan sudah pukul 130 pm..3 jam lebih abang kat sebelah aku rupanya :)..sampai terlena jaga aku demam..ehehehe Alhamdulilah aku dah kebah sikit..aku tengok abang tido lena.aku kucup dahi abang dan keluar perlahan-lahan..abah dah ada kat ruang tv sambil tersenyum..abah tegur.." adik demam kan..tak yah masak rini~ abah dah masak nasi dan beli lauk dah pon" alhamdulilah ..getus hati ku..abah ku yang begitu memahami situasi aku yang tengah demam itu..sayang abah~! aku tahu abah aku tak makan lagi.. dia tunggu kami nak makan sekali.. abah tak boleh lewat makan .. getusku!! sbb abah ada gastrik!..terus aku masuk bilik air basahkan badan dan wangikan diri bergegas pula ke dapur untuk sedia pinggan mangkuk..letak atas dulang untuk dihidang.


ALhamdulillahlauk pauk sudah terhidang abah beli ayam masak merah,ikan goreng, kari ikan dan sayur sawi goreng, lauk untuk santapan tengahari itu. terima kasih sekali lagi kat abah..sambil mengejutkan abang bangun dan makan bersama..bahagia terasa****orang2 yang aku cintai n sayangi berada disisi saat-saat aku memerlukan...


Lebih kurang pukul 4 pm..aku pon dah ok sikit.. kami bersiap-siap pulaang ke kubu gajah..rumah mertua , dah sebulan tak menjengok mak n abah kat sana..rindu sangat!!
extra rindu kat sambal belacan n apam kukus makk ^_* eheheh

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...