>

Isnin, 20 Disember 2010

MInggu Demam





Menunggu nombor giliran makyang dipanggil


Hari Rabu Yang Lepas Huda dan kekty ( kakak Huda yang paling kuat mengusik) ehehehe.. pergi ke klinik Kesihatan Jalan Tupai kerana Huda demam panas, lepas melawat abah di wad Huda mengajak kekty ke klinik, sementara menunggu kekty memarkir kereta huda dan anak-anak buah huda iaitu annur, aisyah dan annis yang sentiasa nak mengekor menemani huda ke mana sahaja. Pada mulanya huda naik ke tingkat satu ke klinik pergigian di situ, nak check gigi dah lama rasanya tak pergi jumpa doktor gigi, hampir 7 bulan.ehehe.tapi entah macam mana. rasa badan huda dah lain macam pulak, berat sahaja rasa. tak boleh jadi ni dan secara kebetulan jururawat di situ memberitahu pemeriksaan gigi dibuat hanya pada hari isnin khamis dan jumaat, kesudahnannya huda dan kekty pergi dapatkan rawatan untuk demam sahaja..Huda nasihatkan kekty supaya dapatkan rawatan susulan untuk sakit tiriodnya. kekty bersetuju. kami pun pergi ke tempat pendaftaran.alhamdulilah sekejap sahaja nama sudah dipanggil,agaknya mungkin masa kami datang sudah menunjukan jam pukul 1150 am. semua pekerja dah standby untuk pergi makan tengahari agaknya. jadi jimat lah masa kami untuk hari itu.

Aisyah datang dekat ucu pujuk nak main dekat playground katanya :)


 Di bilik yang sama dan doktor yang sama, nama huda dipanggil dahulu, alhamdulilah tak ada apa-apa doktor bagitahu suhu badan huda agak panas. doktor surh berehat dan makan ubat. kemudian kekty menyusul, kekty agak lama berada di dalam bilik doktor , sementara nak menunggu huda ke kaunter farmasi untuk mengambil ubat, kesian dekat aisyah, annur dan annis. dah bosan agaknya menunggu ucu dan makyang dan nasib baik ada psp cu yob leh la layan mereka dari terus merengek nak balik.ehehehe tuptup batery pulak habis.. aishh.. mereka minta kebenaran huda nak main di taman permainan sementara huda menunggu nama untuk mengambil ubat. kekty pula keluar dari bilik doktor, dia datang dekat huda bagitahu yang dia kena ambil darah, sementara mata huda meliar memerhati kan anak-anak buah yang seronok bermain di taman permainan."seronoknya jadi kanak-kanak" getus hati ku, tak payah nak fikir masalah apa-apa :)

Selepas selesai mengambil ubat, kekty keluar dari bilik ujian darah bagitahu rawatan susulan untuk penyakit nya adalah dalam tempoh sebulan, huda kata  "tak apalah kekty janji kita usaha nak ubatkan penyakit tu, tawakal je. insyaALLAH". dan Giliran kekty pula untuk mengambil ubat, masa ni dah tak ramai orang, kekty serah transaksi dalam masa dua minit nombor giliran di panggil, Alhamdulilah, Allah permudahkan urusan masa kami pada hari itu..Terima kasih Ya ALLAH.

Misi tamat..eheheh..Tugas huda memanggil 3 sepupu yang leka asyik bermain di taman..ish..ish..ish.. dapat main tak ingat apa kan.:):)
ini aisyah :) kakak yang rajin insyaALLAH



ini annis @ chenis pandai bergaya time ambil gamba satu lagi dia kuat memerap.ehehe



ini annur @ chenot :) cita-cita nak jadi Doktor

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...